به طور خلاصه ، تولید کننده فولاد

بستن صنایع برای متوقف کردن پوپولیسم و ​​رادیکالیسم؟

 
ایلوا ، موزه ، تغییر اوضاع ، دیوار برلین ، پروژه Nightingale توسط گوگل ... تصور آینده در Blade Runner ساخته شده در ایتالیا دشوار نیست. 2040: شما روی کاناپه خود نشسته اید ، اتوماسیون خیلی کار را آزاد کرده است و انرژی رایگان یا تقریبا ... شما نیز (اطلاعات شما) رایگان یا تقریباً هستید. صنایع جابجایی / خودکار شده اند. در خارج هوا هوای کمیاب و تمیز وجود دارد. اما آیا این همه واقعی است؟
 

در این پویایی نابسامانی

صنعتی و "کارگری" ، این سیاست نیز موج می زند. در اواخر اخیر ، هیچ چیزی جز پیشرفت پوپولیستی مطرح نشده است ، اما در حقیقت حزب که بیشتر از همه در حال رشد است ، همان کسانی است که رای نمی دهند. گرایشی که از دور وجود دارد: تولید کننده فولاد چارلز بوکس ، استاد پرینستون ، در آخرین کتاب خود (که هنوز در ایتالیا ترجمه نشده است) درباره آن صحبت می کند. سرمایه داری دمکراتیک در چهارراه. از دهه 70 حزب عدم رأی دهندگان ، به ویژه در میان جوانترین کشورها ، دو برابر شده است.
 
بوکس الگوی صنعتی و توسعه سیاست را  تولید کننده فولاداز طریق انقلابهای مختلف صنعتی مرتبط می کند. با شروع از دهه 1980 ، تعداد مشاغل دارای مهارت بالا در کشورهای عضو OECD به دلیل نوآوری های فناوری و پدیده های جابجایی قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. به طور خاص ، میزان رای ممتنع در بین کارگران کم درآمد از 2 به 3 برابر در مقایسه با کسانی که درآمد بالاتری دارند ، افزایش یافته است. در فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، سوئد ، انگلیس و ایالات متحده ، کارگران با درآمد متوسط ​​از 6 به 10 درصد کاهش یافتند و در حالی که پایه درآمد بالا رشد می کند ، بین 4 تا 6 درصد بود. حتی کسانی که درآمد کم دارند ، بین 2 تا 4 درصد کمی افزایش یافتند.
 
این دو نمودار (از Boix) پشتیبانی از آنچه می گویند. در اولی ما می توانیم رشد منحنی رای ممتنع در اروپا (منحنی سیاه) را که از دهه 1980 آغاز می شود مشاهده کنیم. در حالی که در مورد بعدی تولید کننده فولاد می توان رشد (منحنی سیاه) قطبش را در سمت راست و سمت چپ مشاهده کرد.
 
1
 
2
 

اما آیا این واقعیت دارد؟

در مورد موضوع افراط گرایی و خطرات آن به پاراگراف بعدی باز خواهیم گشت ، اکنون اجازه دهید ما به این نکته بپردازیم: آیا "خنثی سازی" واقعاً امکان پذیر است؟ شخصی وقتی گفته می شود همه ما آزاد هستیم ، بینی خود را معلوم می کند ، اما پرونده گوگل که اطلاعات 50 میلیون مشتری را بدون رضایت آنها می فروشد ، باعث می شود کسی فکر کند ... اریک اشمیت ، مدیرعامل سابق گوگل ، گفت: "5 مورد بود تعداد زیادی از اطلاعات ایجاد شده بین طلوع تمدن تا سال 2003 ، اما اطلاعات زیادی هر 2 روز یکبار ایجاد می شود. "
 
تمام این داده ها چقدر انرژی مصرف می کنند؟ به عنوان مثال ، اگر ویدئویی را در نظر بگیریم متوجه می شویم که این بزرگترین بخش از ترافیک اینترنت را در سطح جهان نشان می دهد. برخی محققان دانشگاه بریستول تخمین زده اند که از نظر مصرف انرژی ، پخش یک ویدئو را می توان با 2-3 لامپ لامپ قدیمی مقایسه کرد.
 
ارزش آن است که چند کلمه برای مراکز داده صرف شود. غالباً در ساختمانهای بزرگی قرار دارد که رایانه هایی را ذخیره می کند که ترافیک اینترنت را از جمله غول های فناوری مانند نتفلیکس ، فیس بوک و یوتیوب ذخیره ، پردازش و توزیع می کنند. همه اینها تأثیر دارد که دور از غیرمادی است. مقاله اخیر CNN تخمین زده است که برای چین سهم CO2 (مرتبط با انرژی جذب شده توسط مراکز داده) برابر با انتشار 21 میلیون اتومبیل است. باید در چین یادآوری شود ، تولید قوی برق از نیروگاههای با سوخت زغال سنگ سنگین است. اگر به روند دیجیتالی شدن جهان پیش بینی شده برای آینده فکر کنیم ، اما در بعضی موارد هنوز با گذشته گره خورده است ، تضاد است.
 
انقلاب صنعتی چهارم و انتقال انرژی مرتبط با آن در حال انجام است. بازار اروپا برای انتشار فناوری ، سیاست و دارایی می تواند یک نقطه مرجع باشد. با این حال ، برخی از جنبه های مربوط به زنجیره تأمین باید در نظر گرفته شود. اگر انرژی سبز تجدید پذیر عملاً غیرقابل استفاده باشد ، منابع فلزی مورد استفاده برای این منظور محدود می شوند.
 
Guillaume Pitron در کتاب خود بسیار تولید کننده فولاد واضح صحبت می کند: جنگ فلزات نادر. استخراج و پالایش فلزات نادر (آنهایی که به شدت در انقلاب صنعتی چهارم مورد استفاده قرار می گیرند) نیاز به فرآیندهای بسیار آلاینده ای دارند و بازیافت آنها ناامید کننده است. 8.5 تن سنگ برای تولید یک کیلو وانادیوم ، شانزده تن برای یک کیلو سریم ، پنجاه تن برای گالیم و دویست تن برای لوتیوم مورد نیاز است. هزینه ای عظیم انسانی و محیطی. علاوه بر این ، یک مشکل ژئوپلیتیکی بوجود می آید. در کتاب پیترون چنین آمده است که چین اولین تولید کننده 28 منابع معدنی با درصد بالاتر از 50٪ است. دنگ شیائوپینگ گفت: "خاورمیانه نفت دارد. زمینهای نادر چین است ".
 
با این حال رهبری چین